پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3585
-
الف
+

ارسال ١٣٣ متن نمایشی به بخش صحنه ای جشنواره سراسری تئاتر رضوی

١٣٣ متن نمایشی به بخش دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ١٣٣ متن نمایشی از ۲۵ استان به بخش صحنه ای دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ارسال ‌شده است.

به گزارش آی‌فیلم، حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهارداشت: مهلت ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی تا پایان فروردین‌ماه سال جاری بود که طی این مدت ۱٣۳ متن به بخش صحنه ای این جشنواره ارسال شد.

وی با اشاره به ارسال آثار از ۲۵ استان کشور به‌ منظور شرکت در دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی، گفت: بیشترین آثار ارسالی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه سال گذشته ٦٠ اثر به بخش صحنه ای جشنواره یازدهم تئاتر رضوی ارسال شد، از رشد بیش از ١٠٠ درصدی آثار از سوی هنرمندان کشور به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی خبر داد. 

فرخنده با بیان اینکه نمایشنامه‌نویسی، نمایش‌های صحنه‌ای و بخش ویژه از جمله بخش‌های جشنواره سراسری تئاتر رضوی است، تصریح کرد: این جشنواره در نیمه نخست مردادماه امسال در بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی مهربانی مبتنی بر احادیث رضوی، اولویت علم و دانش و تأثیر آن در زندگی بر اساس آموزه‌های امام رضا(ع)، صبر و مقاومت در برابر مشکلات و ناملایمات در سیره رضوی، تأکید بر جایگاه خانواده و ازدواج در مفاهیم رضوی، توجه به‌سلامتی بر اساس طب اسلامی «طب الرضا(ع)»، پرهیز از اسراف و تبذیر در سیره رضوی و اهمیت عبادت و نماز اول وقت در سیره رضوی را از جمله محورهای این جشنواره برشمرد.

فرخنده مهلت ارسال آثار به بخش نمایشنامه نویسی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی را ٢٠ خردادماه امسال اعلام کرد.

ه خ / ا.ا

نظر شما
ارسال نظر